mazhabi
دنیای مطالب
 
 

بسمه تعالی

یكی از ختم های مجرب برای گرفتن هر حاجتی ، مادی یا معنوی، فرستادن صلوات   و هدیه این صلوات به محضر نورانی معصومین علیهم السلام است چنان چه رسول اعظم صلی الله علیه و آله و سلم می‌فرمایند : هر كه روزی بر من صلوات فرستد حق تعالی درِ عافیت را بر وی گشاید و حاجت معنوی و مادی ، دنیایی و اخروی او به حرمت صلوات بر محمد و آل محمد علیه و علیهم صلوات الله بر آورده می‌شود .( جامع الاخبار ، ص 67 و مستدرك الوسایل ج5 ،ص100 . )

و بهتر آن است كه این ختوم به عدد نام این بزرگواران انتخاب شود . در زیر راهنمای شمارنده اعداد نامهای چهارده معصوم علیهم السلام طبق حروف ابجد جهت ختم گرفتن ذكر می‌شود .(به عنوان مثال به یمن و بركت نام مبارك امیر المؤمنین علیه السلام و به عدد نام ایشان صد و ده صلوات فرستاده شود و...)

 

1- نام مبارك پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم =   92

2- نام مبارك امیرالمومنین علیه السلام =  110

3- نام مبارك حضرت فاطمه زهراء علیها السلام  = 135

4- نام مبارك امام حسن علیه السلام  = 118

5- نام مبارك امام حسین علیه السلام  = 128

6- نام مبارك امام سجاد علیه السلام  = 110

7- نام مبارك امام محمد باقر علیه السلام  =  92

8- نام مبارك امام صادق علیه السلام  = 353

9- نام مبارك امام كاظم علیه السلام  = 116

10- نام مبارك امام رضا علیه السلام  =  110

11- نام مبارك امام جواد علیه السلام  = 92

12 - نام مبارك امام هادی علیه السلام = 110

13 - نام مبارك امام حسن عسكری علیه السلام = 118

14- نام مبارك امام عصر علیه السلام =   59

 



بسمه تعالی

عبدالسلام(بن عبدالرحمن) بن نعیم گوید: به امام صادق(علیه السلام) عرض كردم : من داخل كعبه شدم و دعایى به خاطرم نیامد جز صلوات بر محمد(صلى الله علیه و آله) فرمود: آگاه باش مانند تو در فضیلت و ثواب، كسى از خانه خدا بیرون نیامده است.

امام صادق(علیه السلام) فرمود: هر كس ‍ بر محمد و آل محمد (علیهم‌السلام) صلوات بفرستد، خداوند یكصد حسنه در نامه عملش بنویسد، و هر كس(بر محمد و اهل بیتش صلوات فرستد به این طریق كه) بگوید:

«صلى الله على محمد و اهل بیته»؛‌ خداوند براى او هزار حسنه بنویسد.

و نیز رسول خدا(صلى الله علیه و آله) فرمود:

«من صلى على صلى الله علیه و ملائكته فمن شاء فلیقل و من شاء فلیكثر؛ هر كس بر من صلوات و درود فرستد، خدا و فرشتگانش بر وى صلوات و درود مى‌فرستند. هر كس خواهد كم و هر كس خواهد بسیار این عمل را انجام دهد.

 

برگرفته از آثار و بركات صلوات در دنیا، برزخ و قیامت، عباس عزیزى .



 حضرت صادق علیه السلام فرمود: مردى نزد پیغمبر صلى الله علیه و آله آمد عرض كرد: اى رسول خدا من یك سوم صلواتم را براى شما قرار دهم ، نه بلكه نیمى از صلواتم را مخصوص شما گردانم ، نه بلكه تمامى آن را از آن شما گردانم ، رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمود: در این صورت خرج و معونة دنیا آخرت تو كفایت شود، در این هنگام مردى عرضه داشت : خدا تو را نیكى دهد، چگونه دعایش را به او اختصاص مى دهد؟ امام صادق علیه السلام فرمود: چیزى از خدا نمى خواهد، مگر این كه قبل از آن بر محمد و آل محمد صلوات مى فرستد.



خدا و فرشتگان بر صلوات فرست صلوات مى فرستد

حضرت صادق علیه السلام فرمود: رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمود: هر كه بر من صلوات فرستد خدا و فرشتگان بر او صلوات فرستند، هر كه خواهد كم فرستد و هر كه خواهد بیش .

ثواب صد بار صلوات بر محمد و آل او پس از سپیده دم

راوى مى گوید: امام صادق علیه السلام از من پرسیدند نمى خواهى چیزى یادت بدهم كه خداوند با آنصورتت را از حرارت جهنم حفظ كند؟ عرض ‍ كردم : چرا. فرمودند: پس از سپیده دم ، صد بار بگو: (اللهم صل على محمد و آل محمد) تا خداوند صورتت را از حرارت جهنم حفظ نماید.

 

ثواب صد بار صلوات بر پیامبر صلى الله علیه و آله درروز جمعه

امام رضا علیه السلام نقل مى نمایند كه رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمودند: كسى كه در روز جمعه صد بار بر من صلوات بفرستد، خداوند شصت حاجت او را بر آورده مى نماید: سى حاجت مربوط به دنیا و سى حاجت مربوط به آخرت .





دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:ختم صلوات بر محمد و آل محمد, :: 12:5 ::  نويسنده : adel

1400صلوات نذر حضرت باب الحوائج موسی بن جعفر (علیه السلام) برای برآورده شدن حوائج مشروعه بسیار موثر است. – این عمل بسیار مجرب است-



دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:ذكر صلوات, :: 12:4 ::  نويسنده : adel

آیت‌الله اراكی رضوان‌الله تعالی علیه‌:

هرگاه مشكلی در زندگی برایم پیش می‌آید تسبیح بدست گرفته و صد بار صلوات می‌فرستم و آن مشكل حل می‌شود. البته این عمل را اغلب در مشكلات علمی استفاده كرده‌ام.



صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ


به وبلاگ خودتون خوش آمدید
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان mazhabi و آدرس loveallah.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 91
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 126
بازدید ماه : 124
بازدید کل : 39621
تعداد مطالب : 253
تعداد نظرات : 33
تعداد آنلاین : 1